CloudCare 

 

FAQ Cloudcare

Wat gebeurt er als mijn glucosewaarden plotseling buiten het gewenste bereik vallen?

Als er plotselinge veranderingen zijn in je glucoses die aandacht nodig hebben, dan volg je de instructies van je behandelteam, bij spoed bel je altijd 112. CloudCare werkt volgens het identificeren van trends, en die worden na een aantal dagen herkend. Als we een patroon herkennen van afwijkende glucosewaarden dan zal de DVK je hulp aanbieden. Het is belangrijk om te weten dat wij geen acute zaken kunnen zien. Neem altijd zelf contact op als je je zorgen maakt en nog niets hebt vernomen van het behandelteam.

Wat zijn de kosten van CloudCare?

Voor iemand onder behandeling bij Diabeter Centrum Amsterdam kost CloudCare niets en valt onder verzekerde zorg. Het is geen nieuwe behandeling, maar een andere werkwijze.

Hoe veilig is mijn data in CloudCare?

CloudCare voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, zoals de AVG. De data wordt veilig opgeslagen en verwerkt binnen beveiligde systemen. Alleen geautoriseerde zorgverleners hebben toegang tot de medische gegevens die nodig zijn voor jouw behandeling.

Wat als ik geen gebruik wil maken van het CloudCare monitoring en zorgmodel ?

Bespreek dit met je behandelteam, zij zijn goed op de hoogte van CloudCare en kunnen mogelijke vragen of zorgen voor je wegnemen.

Hoe vaak moet ik mijn apparaten (sensor en pomp) uploaden naar CloudCare?

De meeste apparaten kunnen dagelijks automatisch uploaden. Mocht dit toch niet lukken of kunnen, dan vragen we iedere 2 weken een handmatige upload te doen. Heb je hierover vragen, neem dan contact op met je behandelteam.

Wat gebeurt er als ik tijdelijk geen toegang heb tot mijn apparaten (bijvoorbeeld bij vakantie of storingen)?

Als je geen uploads doet, dan krijg je na een bepaalde tijd een e-mail (notificatie) met de vraag of je je connectie wilt herstellen. Lukt dat niet dan vragen wij je contact op te nemen met je ……………..

Wat als ik geen medische technologie begrijp of moeilijk vind om deze te gebruiken?

Het behandelteam kan je hierbij helpen en instructie geven.

Hoe snel kan ik een afspraak inplannen als ik die nodig heb?

Als je een afspraak wilt maken, neem dan contact op met onze receptie. Zij plannen samen met jou een moment in dat past bij jouw voorkeur én bij de beschikbaarheid van je behandelteam.

Wat gebeurt er als ik in het buitenland ben? Kan ik het zorgmodel dan nog gebruiken?

Zeker! Je deelt je data met Diabeter Centrum Amsterdam en het maakt niet uit waar je de upload doet.

Kan ik CloudCare gebruiken als ik geen smartphone of computer heb?

Het is afhankelijk van de apparaten die je gebruikt, maar uploaden zal of via een smartphone of via een computer moeten.

Hoe wordt het monitoren van CloudCare en bijbehorend zorgmodel vergoed door de verzekering?

CloudCare is verzekerde zorg en is onderdeel van je behandeling.

Wat gebeurt er als mijn glucosewaarden onverwacht sterk fluctueren? Hoe snel kunnen jullie mij helpen?

Wij zien geen acute veranderingen zoals een ernstige hypo of een DKA, bij acute veranderingen die snel hulp nodig hebben bel je altijd de spoedlijn en/of 112. Vraag zelf hulp waar je dit nodig hebt.

Zijn er specifieke instructies voor het gebruik van de sensor en pomp in combinatie met CloudCare?

Nee, het is belangrijk dat de uploads naar CloudCare/Diabeter Centrum Amsterdam blijven doorgaan. Je kunt dit eenvoudig controleren via de heatmap in de app.

Kan ik zelf zien welke gegevens het behandelteam heeft ingezien?

Je kunt zelf zien wat je behandelaar kan zien in CloudCare door gebruik te maken van de Diabeter app. Hierin zie je de heatmap, zoals de behandelaar hem ook ziet.

Wat als mijn glucosewaarden goed blijven, maar ik andere problemen ervaar?

Neem altijd zelf contact op met je behandelteam als je andere problemen ervaart dan met je glucoses.

Wat gebeurt er als ik een technisch probleem heb met uploaden van mijn gegevens?

Bij technische problemen vragen we je contact op te nemen met ? Bij problemen met je apparatuur moet je contact opnemen met de klantenservice van de fabrikant.

Wat zijn de voordelen van CloudCare vergeleken met de zorg die ik nu ontvang?

CloudCare staat voor datagedreven en gepersonaliseerde zorg. Dit zorgt voor een vangnet tussen de afspraken door, helpt bij het halen van je persoonlijke doelen en kan betekenen dat je minder vaak op locatie hoeft te komen. Verder zorgt het voor sneller contact tussen de afspraken door.

Is CloudCare geschikt voor kinderen en tieners?

Ja, CloudCare is geschikt voor iedereen. Het is gepersonaliseerde zorg die het behandelteam in overleg met jou en je (ouder(s) en verzorgers(s) kan leveren.